Business game, as an approach of pedagogical influence on a dental student in studying of clinical periodontology

Authors

  • А. В. Самойленко
  • А. Є. Горшкова
  • Ю. В. Кареліна

DOI:

https://doi.org/10.33295/1992-576X-2019-1-98-99

Keywords:

educational proсess, pedagogical technology, organizational and educational games, quality training

Abstract

Resume. The issues of a dental student quality training in studying of clinical periodontology are highlighted in the article. The essence of the concept «business game» used in studying has been analysed. The rules have been given that must be followed in organizing business game in the educational proсess. They are following: the goal must be formulated and game script is developed; roles of the participants must be defined and their preliminary instruction is made; the game must be directed and organized by its leader; it’s important to conduct an analysis and draw conclusions after the game, that relate to the goal. The moment of organization is significant both as in designing the game and in implementing the organizational project. It is important for student to create abilities and skills needed in his future life in the educational process. The student should be put in a situation that imitates some reality quite completely and believably. The authors propose some variants of conducting practical classes in form of business game and their advantages.
Conclusion. It makes sense to conduct practical classes in form of «business game» with the purpose of consolidating and deeping of knowledge, professional abilities and skills for dental students, assisting in the formation of their practical interest in processing and mastering the educational material.
Key words: educational proсess, pedagogical technology, organizational and educational games, quality training.

Author Biographies

А. В. Самойленко

А.В. Самойленко – професор, д-р мед. наук,
завідувач кафедри терапевтичної стоматології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

А. Є. Горшкова

А.Є. Горшкова – асистент кафедри терапевтичної стоматології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

Ю. В. Кареліна

Ю.В. Кареліна – асистент кафедри терапевтичної стоматології ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

References

1. Лю Н.К. Академічний рейтинг університетів світу / Н.К. Лю, І. Чень // Вища
школа. – 2006. – № 5–6. – С. 67–77.
2. Розин В.М. Методологический анализ игры как новой области научно-техниче-
ской деятельности и знания / В.М. Розин // Вопр. философии. – 1986. – № 6. – С. 67.
3. Приходько В.В. Стратегія реформи національної вищої школи / В.В. Приходько //
Журфонд. – 2014. – С. 406–407.
4. Косарева Л.И. Организация и методическое обеспечение подготовки специа-
листа-стоматолога / Л.И. Косарева, А.А. Удод // Український стоматологічний альманах. –
2013. – № 6. – С. 107.
5. Кудрявцева Т.О. Ділова гра як засіб підготовки майбутніх лікарів до розв’язання про-
блемних ситуацій у професійній діяльності / Т.О. Кудрявцева // Актуальні проблеми державного
управління, педагогіки та психології: зб. наук. пр., вип. 2 (9). – Херсон, 2013. – С. 304–308.

Published

2019-03-27

Issue

Section

TRAINING